Idag skulle jag nog klassa mig själv som ganska sliten. Orkade knappt gå ut ur bilen efter jobbet. Både kropp och knopp är urlakade och kommer att ha en välförtjänt vilodag imorgon. Funderar redan på vilken mysig film jag ska se till frukosten imorgon. Har planerat att göra lite god mannagrynsgröt och en kopp kaffe till frukost. Hoppas ambitionen finns kvar imorgon :) 

Har suttit och funderat under dagen på vad man kan säga till en person som är så nedtryckt av negativitet att inget man för tillfället har i artilleriet hjälper. Man ser att personen lyssnar men det hjälper inte. Vad ska man säga för att hjälpa då? Jag har visat saker fysiskt som kan hjälpa situationen, jag har lyssnat, jag har pratat och delar åsikter och idéer. Försöker peppa men det biter inte.
Hur hjälper man en person som är så långt nere att man är rädd att de kommer brista? Prat om att inte orka med arbetet och lämna nycklarna på bordet och gå kommer oftare och oftare. Ja.. vad säger man?... jag vill inte mista en bra kollega till.... 

(null)

Kommentera

Publiceras ej